Előnézet Friv: Might & Magic X Legacy


A Might & Magic 10: Legacy tavaszi bejelentése kék színű villanásnak tűnt, de ennek dübörgése rendkívül tetszett a fülnek. Úgy tűnik, hogy hasonló vén hívő RPG-k, ahol a hősök egy csoportja a szemükre nézve felfedezi a világot, és lépésről lépésre veri a gyíkokat, a pókokat és a csontvázakat, ma már csak a rajongók teszik ezt a munkától való szabadidejükben, tanulmány és független fejlesztők (hogyan nem emlékszel a Grimrock legendájára)... És maga a Friv5Online a Might & Magic: Heroes 6 nem túl meleg fogadtatása után úgy tűnik, úgy döntött, hogy végre átadja a híres játékuniverzumot online és ingyen játék módra - erre a célra a shareware akció / RPG Might & Varázslat: Raiderek és böngészőMight & Magic: Hősök online. És valóban a klasszikusok váratlan visszatérése? A Friv5Online-ban biztosította, hogy így lesz, de azok után, amit a hat "hőssel" tettek, nem mind hittek. A Might & Magic 10: Legacy korai verziója részben eloszlatja ezeket a kétségeket, de számos fontos kérdést hagy maga után...

Az a tény, hogy a Might & Magic stílusú klasszikus RPG vár ránk , már a start menüben egyértelművé válik, amely három lehetőséget kínál a buli létrehozására: alapértelmezés szerint véletlenszerűen állítson össze felállást, vagy mindent csináljon saját maga. Természetesen az utóbbi lehetőséget választottuk, és rögtön megállapítottuk, hogy a Legacy szerepjáték-rendszer összességében illeszkedik a hagyományokba, bár nem kerülte el (legalábbis még nem) néhány vágást.

Mint a sorozat legtöbb játékában, a partiban is legfeljebb 4 főszereplő szerepel, akik képviselhetik a Might & Magic ismert rajongóitfajok: emberek, törpék, manók és orkok. Mindegyiküknek természetesen megvannak a maga előnyei: például az orkok fokozott károkat okoznak a démonoknak, a törpék minden szinten két további egészségügyi pontot kapnak, az elfeknek bónuszuk van a támadások elkerülése érdekében, és az emberek további ügyességi pontokkal kezdik a játékot.

Ez utóbbiak csoportokra vannak osztva. Egyesek felelősek a különböző típusú fegyverek használatának elsajátításáért (kard, tőr, buzogány, lándzsa, íj, számszeríj, fejsze jelenlétében), mások - a varázslatos művészetekért (összesen 7 iskola van, beleértve a fegyverek varázsát is) víz, föld, levegő, tűz, sötét boszorkányság) ... Megint mások, a Miscellaneous címke alá csoportosítva, ugyanolyan ismerősek: növelik az egészséget vagy a manát, a sérülés elkerülésének esélyét, a kétkezes fegyverek, a közepes vagy nehéz páncélok hatékonyságát stb. Mint a Might & Magic 7-ben, minden készségnek négy fejlettségi szintje van: kezdő, szakértő, mester és nagymester. Sőt, ahhoz, hogy ugyanazt a szakértőt vagy mestert érjük el, nem elég, ha ingyenes készségpontokkal rendelkezünk - akkor is meg kell találni a megfelelő tanárt, és pénzt kell fizetnie neki.

A kezdő képességkészlet a karakterosztálytól függ. Az Örökség itt követi a sorozat kilencedik (sokak szerint a legszerencsétlenebb) rész hagyományait. Nincs szabad választás a szakirányokról. Minden versenyen három alaposztály áll rendelkezésre, amelyek aztán - számos feltétel függvényében - "tovább pumpálhatók" a fejlettebb lehetőségekhez. Így az emberi mágusokból archmágok válhatnak, az elf íjászokból gondnokok, az ork barbárokból hővédők, a törpevédőkből pedig a pajzsőrök mesterei.

Valakinek természetesen nem fog tetszeni egy ilyen rendszer, de általában nem sérti nagyban a szabadságot: 12 osztály 4 futamra, plusz a rangos osztályok megszerzésének különböző feltételei - ez elég ahhoz, hogy élvezhesse a karakterfejlődést. Sokkal jobban aggasztja a sorozat számos klasszikus készségének hiánya: javítás, kereskedelem, csapdák és rejtett ajtók felderítése és deaktiválása, alkímia, kiképzés, lopás. És ez végső soron rosszul befolyásolja a játékmenetet.

A játék azonban eleinte rendkívül kellemes. Úgy tűnik, hogy az első percek visszatértek a gyermekkor és a serdülőkor boldog idejébe, amikor a fák nagyok voltak, a számítógépes szerepjátékok pedig izgalmasak, valóságosak és kihívásokkal teliek voltak. Itt nem sok minden változott; kivéve, hogy szép, modern grafika került hozzá. Továbbra is szigorúan haladunk a cellákon, a szemünkről nézve (csak előre-hátra-balra-jobbra fordulhatunk, és 45 fokkal fordulhatunk), és pókokkal, banditákkal és élőhalottakkal küzdünk körökben, ahol a harc minden résztvevője , megvédeni vagy varázslatokat használni egymás után.

A játék legelején a Raiders néven ismert kalandorok csoportja (mivel az Friv5Online egyértelműen megpróbálja hidakat építeni a jövőbeli Might & Magic: Raiders-szel), találkozik egy tengerparti város lakójával, ahová hosszú utazás után leszálltak, és felajánlja, hogy kirándulást szervez - úgymond a helyi nevezetességek bemutatására. De a sorozat rajongói számára minden jól ismert nélküle. Itt van a kovács háza, ahol új fegyvereket vásárolhat és javíthatja a régieket, itt van egy kocsma, ahol éjszakázhat az erő és az egészség helyreállítása érdekében (itt napi ciklus valósul meg, és az álmos harcosok büntetéseket kapnak jellemzőik szerint), itt vannak egy bűvész, gyógyító és egy páncélos boltjai, egy csarnok a kiképzésre, a helyi helyőrség. És végül egy templom, ahol észhez térítheti a sebesült és eszméletlen hősöket, meggyógyíthatja őket a betegségektől és feltámaszthatja a halottakat (az egészségügyi pontok elvesztése után a szereplők először elveszítik az eszméletüket, és ha továbbra is kárt szenvednek, akkor egy míg meghalnak).

Még akkor is, ha 11 évvel a kilencedik rész megjelenése után megfeledkezett a Might & Magic sorozat létezéséről , a keze és az ösztöne még mindig emlékszik. Az R gomb megnyomásával a buli éjszakai szállást bont még a szabad terepen vagy az utcán is - ehhez azonban, csakúgy, mint korábban, készletekre van szüksége, amelyeket a kocsmában pótolnak. A sorozat hagyománya az a lehetőség is, hogy egy további karaktert vigyen be a buliba, aki közvetlenül nem segít a csatákban, de bónuszokat ad. Tehát egy helyi felderítő segít az ellenségek gyorsabb és hatékonyabb tanulmányozásában, hogy valamilyen Achilles-sarkot találjon bennük.

Might & Magic 10: Legacygyorsan bevonul a hálózataiba - elsősorban a világ felfedezésének nagy lehetőségei miatt. A sorozat számára teljesen újdonság, az Ashan régió - az Agyn-félsziget - egy igazi kalandozót hív elhagyott templomokkal és kihalt világítótornyokkal, sötét barlangokkal, ahol kincseket őrző szomorú küklopszokba botolhat, banditák veszélyes táboraiba, kísértetekkel teli temetőkbe, városokba, falvak és várak.

A szörnyek tanulmányozása mellett itt gyűjthet néhány régi könyvet helyi legendákkal, ismeretekkel, sőt versekkel, kincsesládákat kereshet és természetesen számos küldetést teljesíthet. A cselekmény feltételezi, hogy portyázóink, akik az Agyn-félsziget földjére érkeztek, hogy teljesítsék vezetőjük utolsó akaratát, politikai összecsapásba keverednek Kartalban, a régió legnagyobb városában. Amint azonban a játékosok elhagyják az első szembejövő falut, a forgatókönyvírók elengedik őket, és gyorsan megrakják őket számos mellékküldetéssel.

A küldetések hagyományosak: vigyél virágot a sírba, gyújts meg egy kihalt világítótornyot, találj meg valami elveszett dolgot vagy kincset, legyőzd a banditák bandáját. Egyébként a Legacy-benérezheti a régi "old school" RPG-k szellemét. Például a műfajnak ezeket a közös feladatokat a földhöz szorosan láncolt NPC-k osztják szét, akik a gótikus sorozat kollégáival ellentétben nem utánozzák a fokozott vitalitást, nem mennek vízért és nem kovácsolnak kardot mindenki előtt.

De ez nem azt jelenti, hogy itt minden száraz és konvencionális. A lakosok készségesen lépnek párbeszédbe, osztanak pletykákat, ismereteket és vicces történeteket. A humor pedig nem idegen tőlük. A kocsmában elmesélik a goblin kalózok támadását, akik közül az egyik most a helyi konyhában dolgozik (ha akarod, kivásárolhatod), és az őrök vezetője, kiadva az első történet küldetést (természetesen, hogy bizonyítsd erejét és legyőzz valakit!), Megnyugtat: azt mondják, ez nem a "Patkányok az alagsorban" feladat lesz ... "Pókoknak a csatornákban" hívják!

És minden rendben lenne, de eddig a játék benyomását elrontották az egyensúly őszinte problémái. Ha az Adventurer nehézségi szintjén még nem annyira észrevehetőek, akkor a sorozat minden igazi rajongója, aki a Warriort választotta, gyorsan megbizonyosodik arról, hogy a javítási képességek, az alkímia és a Town Portal varázslat (soha nem találtuk meg) nélkül a játék folyamatos versenyek a várostól az elsőig egy nagyobb küzdelemig és vissza. Az ellenségek szó szerint nem engedik, hogy haladjon egy halk lépés, a település egyetlen gyógyítójának gyógyító bájitala nem töltődik fel, a felszerelés hihetetlenül gyorsan elromlik, a nap öt perc alatt éjszakára változik, a hősök állandóan nyafognak a fáradtságtól, és állandó látogatások a város gyorsan kimeríti készpénzkészletüket - olyan lenne, mintha egyszer jól jönne a kereskedelem és a lopás készsége.

A korábbi változatra azonban nem vonunk le végső következtetéseket. Természetesen a szerzők továbbra is törekednek az egyensúly megteremtésére, és néhány készség és varázslat visszatérhet - ha a közösség erre ösztönzi őket. A lényeg az, hogy az alkotók nem mindent és mindenkit próbálnak egyszerűsíteni és "renderelni" azzal, hogy a játékba beépítenek egy új, rejtett mikrotranzakciós rendszerrel rendelkező új közösségi hálózatot, hanem éppen ellenkezőleg, megpróbálják reprodukálni a "régi iskola" szellemet sorozatának. Tehát 2014-ben a jelen vár ránk, amely ma már kevés, a klasszikusok visszatérése. Egyenesen a gyermekkorból.

ÚKP 2019/4. (LEGFRISSEBB LAPSZÁMUNK OLVASÁSÁHOZ KATTINTSON A KÉPRE!)

 

UKP 2019 12 hatter

 

e7aac0b4948d37d970c600435664fa2c